Reflexió sobre Twitter


font: https://flic.kr/p/e1rh1Z

En l'actualitat, les TIC són omnipresents en el nostre dia a dia, ofereixen molta quantitat d'informació i coneixement que està en constant transformació, el que ha provocat una revolució i la necessitat d'alfabetitzar el seu ús. L'accés al coneixement és molt més fàcil, ràpid i actualitzat però cal saber manejar-lo. Sorgeix per això la necessitat de noves alfabetitzacions per a la ciutadania de la cultura del Web 2.0. Informació, tècniques que ajudin a l'usuari a utilitzar de la millor manera aquests recursos que ofereix la xarxa. Segons Area (2014), diferents autors han abordat aquesta qüestió posant de manifest que l'adquisició de destreses d'ús intel·ligent de les noves tecnologies passa, almenys, pel domini instrumental de les mateixes juntament amb l'adquisició de competències relacionades amb la recerca, anàlisi, selecció i comunicació de dades i informacions perquè l'alumne transformi la informació en coneixement així com que desenvolupi les competències d'interacció comunicativa en entorns digitals.
Accedir-hi a Twitter ha significat un abans i un després per a la nostra formació informal com a docents. Hem descobert la possibilitat de formar part d’un espai de “lliure” de circulació d’informació actualitzada. A més, entenem Twitter com una plataforma “nexe” perfecta per poder arribar-hi a altres plataformes digitals com blocs, pàgines web, revistes, diaris, etc.  Aquest fet converteix a Twitter en un espai il·limitat d’informació que es retroalimenta contínuament. Com a futurs docents, creiem que com a mínim és important ser conscients de les possibilitats que et donen les eines digitals, Twitter entre elles, i de la seva aplicació tant en la nostra formació com a docents com en el seu ús a l’aula.
Quant als beneficis d’utilitzar aquesta eina per a la nostra formació com a docents, pensem que ens dóna l’oportunitat de continuar aprenent més enllà d’un espai acadèmic formal. No només respecte a la formació continua del docent, sinó també ens permet actualitzar el nostre saber científic de la nostra especialitat, que sovint tendim a centrar-nos en la formació com a docents i deixem oblidada la nostra formació com especialistes d’una matèria. En aquest sentit Twitter és magnífic perquè et permet ser coneixedor dels esdeveniments i de la informació més actualitzada que es pot trobar.

Reflexió sobre la meva NO experiència a Twitter. La meva decisió inicial de no participar en l'activitat de Twitter fa que la meva aportació sigui escassa, ja que entenc que aquest espai no està pensat per explicar les raons personals que m'han fet prendre aquesta decisió. Curiosament però, ha estat el detonant per a una profunda reflexió personal pel que fa al meu ús/no ús de les noves tecnologies en l'àmbit educatiu.
Pel que fa a Twitter, el poc que puc dir és:
1) Em pregunto si tant pots caràcters permet dir coses realment significatives i intueixo que el que pot ser interessant són els links a diferents articles, vídeos, etc...
2) M’he adonat que es pot accedir a certs comptes de Twitter sense estar registrat ( Neil Selwyn pel meu TFM).



Comentarios

Entradas populares