Reflexió sobre Twitter
font: https://flic.kr/p/e1rh1Z
En l'actualitat, les TIC són omnipresents en el nostre
dia a dia, ofereixen molta quantitat d'informació i coneixement que està en
constant transformació, el que ha provocat una revolució i la necessitat
d'alfabetitzar el seu ús. L'accés al coneixement és molt més fàcil, ràpid i
actualitzat però cal saber manejar-lo. Sorgeix per això la necessitat de noves
alfabetitzacions per a la ciutadania de la cultura del Web 2.0. Informació,
tècniques que ajudin a l'usuari a utilitzar de la millor manera aquests
recursos que ofereix la xarxa. Segons Area (2014), diferents autors han abordat aquesta qüestió
posant de manifest que l'adquisició de destreses d'ús intel·ligent de les noves
tecnologies passa, almenys, pel domini instrumental de les mateixes juntament
amb l'adquisició de competències relacionades amb la recerca, anàlisi, selecció
i comunicació de dades i informacions perquè l'alumne transformi la informació
en coneixement així com que desenvolupi les competències d'interacció
comunicativa en entorns digitals.
Accedir-hi a Twitter ha significat un abans i un després
per a la nostra formació informal com a docents. Hem descobert la possibilitat
de formar part d’un espai de “lliure” de circulació d’informació actualitzada.
A més, entenem Twitter com una plataforma “nexe” perfecta per poder arribar-hi
a altres plataformes digitals com blocs, pàgines web, revistes, diaris, etc. Aquest fet converteix a Twitter en un espai
il·limitat d’informació que es retroalimenta contínuament. Com a futurs docents, creiem que com a mínim és important ser conscients de les
possibilitats que et donen les eines digitals, Twitter entre elles, i de la
seva aplicació tant en la nostra formació com a docents com en el seu ús a
l’aula.
Quant als beneficis d’utilitzar aquesta eina per a la nostra formació com a docents, pensem que ens dóna l’oportunitat de continuar aprenent més enllà d’un espai acadèmic formal. No només respecte a la formació continua del docent, sinó també ens permet actualitzar el nostre saber científic de la nostra especialitat, que sovint tendim a centrar-nos en la formació com a docents i deixem oblidada la nostra formació com especialistes d’una matèria. En aquest sentit Twitter és magnífic perquè et permet ser coneixedor dels esdeveniments i de la informació més actualitzada que es pot trobar.
Quant als beneficis d’utilitzar aquesta eina per a la nostra formació com a docents, pensem que ens dóna l’oportunitat de continuar aprenent més enllà d’un espai acadèmic formal. No només respecte a la formació continua del docent, sinó també ens permet actualitzar el nostre saber científic de la nostra especialitat, que sovint tendim a centrar-nos en la formació com a docents i deixem oblidada la nostra formació com especialistes d’una matèria. En aquest sentit Twitter és magnífic perquè et permet ser coneixedor dels esdeveniments i de la informació més actualitzada que es pot trobar.
Reflexió
sobre la meva NO experiència a Twitter. La meva decisió inicial de no participar
en l'activitat de Twitter fa que la meva aportació sigui escassa, ja que entenc
que aquest espai no està pensat per explicar les raons personals que m'han fet
prendre aquesta decisió. Curiosament però, ha estat el detonant per a una
profunda reflexió personal pel que fa al meu ús/no ús de les noves tecnologies
en l'àmbit educatiu.
Pel
que fa a Twitter, el poc que puc dir és:
1)
Em pregunto si tant pots caràcters permet dir coses realment significatives i
intueixo que el que pot ser interessant són els links a diferents articles,
vídeos, etc...
2)
M’he adonat que es pot accedir a certs comptes de Twitter sense estar registrat
( Neil Selwyn pel meu TFM).
Antoni Zabala: “Enseñamos conocimientos, no a saber hacer“ #cthinkeMA https://t.co/uJGgkoD1RO vía @tiching— Daniel Márquez (@marquezuib) 1 de noviembre de 2017
Atenció a la diversitat #cthinkeMA https://t.co/CFOzYXZKou— Andrea BT (@andreabt91) 13 de octubre de 2017
La creatividad, una competencia necesaria. Qué la bloquea y cómo podemos potenciarla #cthinkeMA https://t.co/QtmQbtsPHm
— David (@david_uib) 2 de noviembre de 2017
Comentarios
Publicar un comentario